Co myślicie o studiowaniu na emeryturze?

Rozmawiamy o sprawach ważnych dla każdego człowieka. Problemy społeczne, religie, kultura. Zapraszamy do dyskusji.

Re: Co myślicie o studiowaniu na emeryturze?

Postprzez lucyna12 7 gru 2013, o 17:17

Myślałam o tym ,ciekawa jestem co sądzicie o pomysle.
lucyna12
Omnibus
Omnibus

Postprzez anastazja50 4 sty 2014, o 19:40

Rozpoczęłam studia w wieku 50 lat. Pracowałam wtedy w instytucji państwowej.Myślałam nawet, że może jakiś maleńki awans. Nauka szła mi znakomicie. Kontakt z młodymi ludźmi był bardzo dobry. Oceny też bardzo dobre.
Po trzech semetrach ze wzgędów rodzinnych musiałam studia przerwać. W pracy jak się dowiedzieli ,że studiuję przenieśli na mniej wymagające stanowisko.
Na początku trochę żal, ale teraz już nie. Teraz jestem już na wcześniejszej emeryturze. Zajmowałam się wnukiem. Kupiłam działeczkę i spędziłam na niej wiele miłych chwil. Poglębiać wiedzę można inaczej, ponieważ jest dostęp do niej. Można czytać ksiązki, siedzieć w internecie, chodzić do kina, teatru, uprawiać sport stosownie do wieku.
Studiowanie to jednak stres związany z egzaminami.
Ja zajęłam się teraz sobą, swoim wnętrzem, wyciszeniem. Działka, kot i pies, przyroda to to na co do tej pory nie miałyśmy czasu patrzeć.Lepiej posłuchać śpiewu ptaków.Serdecznie pozdrawiam.
anastazja50
Nowicjusz
Nowicjusz

Postprzez lucyna12 5 sty 2014, o 13:03

a nie szkoda Ci troszkę :)
Pewo masz racje z opieką wnusia,działką i tak dalej . Oczywiście że można właściwie wszystko wyszukać w internecie ale jak dla mnie to chetnie bym poszła ,aby jednak mieć ten żywy kontakt .
lucyna12
Omnibus
Omnibus

Postprzez anastazja50 5 sty 2014, o 13:58

Oczywiście wybór należy do Ciebie. Ja też tak kiedyś myślałam, byłam bardzo aktywna, towarzyska, pomocna każdemu.
Wnusia wychowałam do 8 lat. lada dzień będzie miał siostrę, lecz teraz już zajmę się sobą.
Nigdy nie pomyślałam, że w ciszy, spokoju, bez szukania zajęcia można być szczęsliwym.